رفتن به محتوای اصلی
x

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع برترین های کشور کسب ۳ عنوان برتر توسط روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در جشنواره دریچه

  • 27 اردیبهشت 1403
  • کدخبر: /

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع برترین های کشور کسب ۳ عنوان برتر توسط روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در جشنواره دریچه

آئین گرامی‌داشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده دخترانه دکتر شریعتی برگزار شد

در این مراسم که مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور حضور داشتند، از برگزیدگان جشنواره دریچه، ویژه رسانه‌ها و روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری نیز تجلیل شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان موفق شد در دو بخش گزارش تصویری و تالار افتخارات موفق مقام برگزیده و همچنین در بخش کلیپ و فیلم کوتاه مقام شایسته تقدیر را کسب نماید. 

وزیر علوم در آئین نکوداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به اهمیت انعکاس موفقیت های دانشگاه در بخش های مختلف  که باعث امیدآفرینی می شود تصریح داشت روابط عمومی علمدار امید آفرینی است.

دکتر محمد علی زلفی گل با بیان اینکه مجموعه ای موفق هست که برای جایگاه روابط عمومی اهمیت قائل باشد افزود:  تیتر خبر روابط عمومی ها بسیار مهم است  چرا که تاریخ نگاری می کند.وی ادامه داد: بعضی اوقات عکس شما عنوان و تیتر شما می شود بخشی از تاریخ آن دانشگاه یا کشور. شما می توانید تجربه نگاری کنید برای مدیریت آینده و مدیر آینده از تجربه نگاری شما استفاده می کند از قدرت کادر سازی در روابط عمومی استفاده شود، هر فردی در دانشگاه نقشی را بر عهده دارد و روابط عمومی باید با برنامه ریزی مناسب برای مناسبت ها و برنامه ریزی مناسب اقدام‌نماید. 

وزیر علوم با بیان اینکه اگر رئیس دانشگاهی ارتباطش با روابط عمومی قوی نباشد اولین کسی که ضرر می کند خود رئیس دانشگاه است. ادامه داد: مدیران روابط عمومی اگر نتوانند با رئیس خود ارتباط خوبی داشته باشند در کار خود موفق نیستند و برای موفقیت باید ارتباط خود را با روابط عمومی قوی نماید.

دکتر زلفی گل افزود: روابط عمومی در مجموعه آموزش عالی نقش راهبردی و راهبری دارد چرا که برنامه های آن موسسه و سازمان را باید تبیین کند و با تبیین آن ها نقش راهبردی خود را ایفا خواهدکرد.

همچنین تعدادی از نمایندگان روابط عمومی‌ها و دبیران در خصوص چالش‌ها، مسائل و مشکلات پیش روی این حرفه و همچنین پیشنهادات خود در جهت امیدآفرینی و تبیین هر چه مطلوبتر دستاوردهای آموزش عالی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفتگو کردند.

فروغ رستگارمهر مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان و دبیر منطقه 6 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور نیز در حضور وزیر علوم با اشاره به برخی چالش های حوزه روابط عمومی دانشگاه بیان داشت: با توجه به نقش حیاتی دانشگاه‌ها در پیشبرد دانش و فناوری، سرمایه‌گذاری در حوزه روابط عمومی و ارتباطات می‌تواند تأثیر مهمی در توسعه و پیشرفت هر کشوری داشته باشد.

وی افزود: ارتباطات مؤثرهم پلی است بین دانشگاه و جامعه که به اشتراک‌گذاری دانش، جذب منابع و همکاری‌های بین‌المللی کمک می کند و روابط عمومی در دانشگاه‌ها نه تنها به اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط با دانشجویان و اساتید می‌پردازد، بلکه نقش کلیدی در جلب حمایت مالی، جذب دانشجویان برتر و برقراری ارتباط با دانشگاه‌های دیگر دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه : سرمایه‌گذاری در بخش روابط عمومی دانشگاه ها را به نسل چهارم نزدیک می‌کند افزود: این مهم از طریق تقویت بنیه مالی، ظرفیت های برون سپاری و ارتقا مهارت های نیروی انسانی داخلی دانشگاه‌ها امکان پذیراست. مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: روابط عمومی امروز یک حرفه پر هزینه و گران قیمت است و ناترازی بزرگ نسبت به امکانات موجود در روابط عمومی ها و انتظارات حرفه ای این حوزه است.اغلب دانشگاه های کوچک با توجه به محدودیت مالی اولویتی برای تامین نیروی متخصص و تجهیزات به روز برای حوزه روابط عمومی ندارند. باید تلاش کنیم با حمایت جدی وزیر علوم و مدیران محترم روابط عمومی وزارت، حداکثر بهره وری سازمانی را نسبت به نیروی انسانی و بودجه اختصاصی به ارتقا خدمات رسانه ای روابط عمومی ها ایجاد کنیم.

رستگارمهر در جمع مدیران وزارت عتف بیان داشت: روابط عمومی نه تنها یک ساختار خدمات دهنده و پشتیبان که یک قوه مشارکت فکری و استراتژیک برای سازمان است و اتفاقا نقش تبینی و آگاهی دهنده آن یک روش فرهنگی است. با این حال ساختارهای بالادستی تعریف شده در حوزه وزارت علوم، لازم است مشابه حوزه معاونت فرهنگی تقویت بشود از تشکیلات ساختارمندبرای برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی بهره مند بشود.از این رو پیشنهاد روشن ما در وهله نخست تقویت نگرش مثبت به کارکردهای روابط عمومی، دوم سرمایه گذاری در حوزه رسانه و سوم تقویت ظرفیت های برون سپاری است.

گفتنی است براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۷ اردیبهشت به عنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» اعلام شده است تا فرصتی برای تکریم و تقدیر از فعالان دغدغه مند روابط عمومی های کشور فراهم شود. 

تحت نظارت وف ایرانی